Workshops Leerkrachten

Pesten is een breed thema dat door heel onze maatschappij, in alle lagen, terug te vinden is.

Het heeft impact op de fundering van onze identiteit.

Kinderen die elkaar duwen, schoppen, roepen, schelden, ...

pesten geeft bij vele kinderen een vervorming van hun waarden en normen.

De ene gaat het na een tijdje als het nieuwe 'normaal' aanschouwen, andere komen zelf in agressie en boosheid.


Als we hier als zorgverlener niet voldoende bij stilstaan, ervaar ik op latere leeftijd dat het een vanzelfsprekendheid is 

dat meningen - gedachten worden geuit met een vorm van boosheid -agressie. 

Kinderen ervaren dan ... dat dit de enige manier is dat er oprecht naar hen wordt geluisterd. 


Daarnaast hebben we ook de binnenwereld van de zorgverlener in kwestie, 

welke onverwerkte oude delen heb je zelf nog in je lichaam en gaan we in pest-situaties gaan projecteren


Zelfreflectie - Waar loop ik tegenaan

Iedere leerkracht die ik in mijn leven tegenkwam, 

in de praktijk of privé, wenst het beste voor de kinderen. 


Ze doen hun best, tussen alle regels en verlangens door. Ze passen zich aan, ... tot op de dag dat ze een deel van zichzelf verliezen.


De vraag is, ga je als school wachten tot één van je leerkrachten, die dag in en het uit het beste geeft, zichtzelf verliest? Of geef je haar/hem de ruimte om te groeien. 


Maandelijks komen we samen voor een gesprek van 2u30,

het thema dat wordt besproken door het school en de leerkracht pakken we aan.


Welke puzzelstukken zijn nodig om als leerkracht te groeien.


10 sessies 

880 euro - tussen 01/09 - 30/06 

Individueel à1u30 of per 2 leerkrachten samen à  2u30

Ter plaatse of in de praktijk

Deze 10 sessies mogen ook verdeeld worden 

over het hele schoolteam van 1 school

Geweldloze communicatie

Geweldloze communicatie van Marshall B. Rosenberg , is vooral voor hooggevoelige personen sterk aangeraden


In onze communicatie komt het er vooral op aan om onze eigen behoeftes en de behoeftes van de ander te ontdekken. Als ouder kan je bij ongewenst gedrag dus best eerst een pauze inlassen bij ongewenst gedrag van een kind, om daarna volgende vragen te stellen? 


Wat maakt dat ik me hierin opwind? Welke behoefte wordt hier niet ingevuld, een behoefte die bij mij behoort. Daarna probeer je te achterhalen welke behoefte het kind heeft op dat moment .


Via het gedachtegoed en model van Verbindende Communicatie wil ik zoveel mogelijk mensen met HSP (en ook andere natuurlijk) inspireren en ondersteunen om de kwaliteit van hun leven (meer) in eigen handen te krijgen. 


In deze workshop gaan we aan de slag: 

- Deel 1: 

  met jezelf in beeld te brengen. Pas als je jezelf goed kent en in je kracht 

  staat, zal je authentiek en geweldloos communiceren. 

- Deel 2: 

  met jezelf en de ander

  hoe communiceer ik vanuit mijn kracht - authentiek


- 3 uur x 2 / groep van 4 leerkrachten =   220,00€/per deel 

- 2u30 x 2  / individueel                         =     90,00€/per deel